vrijdag 22 november 2013

We zijn begonnen met de ontwikkeling van ons(hopelijk) prachtige spel. We hebben meteen al een planning gemaakt voor het hele ontwikkelingsproces en we hebben de taken verdeeld.

We hebben ook vergaderd over welke features we allemaal in onze game willen gaan stoppen en welke (nog) niet. Met deze lijst hebben we meteen een goed beeld van waar we naartoe willen werken en hoe ons product er ongeveer uit moet komen te zien.



Ons spel is geïnspireerd door een oud spel dat uitkwam op de Commodore 64 genaamd 'Cannonade'. In dit spel bestuurt elke speler een kanon. Het is de bedoeling door middel van het meegeven van een hoek en een snelheid de andere speler te raken. Maar het is lastiger gemaakt doordat er een muur tussen de twee spelers staat. 
In onze game willen we dat spelers rond kunnen lopen in een level en meerdere wapens kunnen gebruiken om elkaar af te schieten. We willen ook in plaats van 2 spelers bijvoorbeeld 4 spelers tegelijk laten spelen. Dit alles moet natuurlijk in een modern jasje worden gestoken, dus we willen het spel grafisch mooi maken en particle effecten toevoegen. Ook willen we dat het mogelijk is om samen te spelen over het internet. We streven er voor om een zo uitgebreid mogelijk en goed mogelijk spel uit te brengen. Kwaliteit staat bij ons voorop!

Maar kwaliteit begint bij een goed begin. Nu we onze plannen hebben gemaakt en onze doelen hebben gezet is het tijd om aan de slag te gaan. Het eerstvolgende doel is in zicht: de basis voor het spel af hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten