Maar het is misschien leuk om iets meer te weten over ons ontwikkeltraject achter de schermen. Jullie bloglezers zien natuurlijk wel de vooruitgang die we boeken, maar jullie missen het hele proces dat er achter zit. Als je het leuk vindt om daarover te lezen, lees dan gerust verder!
Jullie vragen je misschien af waarom wij zo'n gekke naam hebben gekozen voor ons bedrijfje. Toen wij een naam moesten verzinnen hadden we vooraf al besloten dat we onszelf niet al te serieus wilden nemen. We gingen dus voor een beetje een grappige naam. Alle leden van ζwag zitten ook in de mentorgroep van onze universiteit met de griekse letter Zèta: ζ. Daar wilden we ook iets mee doen. Zodoende hebben we allemaal namen lopen maken met de Griekse letter ζ er in. Een paar voorbeelden zijn:
- Reζpect
- Aweζome
- Piζζa ζalami
- ζwarte Piet INC.(in de geest van het hele "zwarte piet is racisme" verhaal)
en nog veel meer vreselijke namen. Uiteindelijk hebben we toegestemd op de meest belachelijke naam van allen: ζwag!
Het takenlijstje voor deze week ziet er bijvoorbeeld zo uit:
------------------------------------------------------------------------------------------------
week 49
- sprites kleiner, resolutie kloppend
- Schuine tiles op kunnen lopen
- Verder met multiplayer
- Health bar
- Collision detection fixen
- level designen
- Raket sprite
- Achtergrond sprite
- Extra wapens/items(jetpacks, machinegun etc.)
Jan:
- Health bar, schuine tiles op lopen
Jannes:
- Wapens aanpassen
Menno:
- Multiplayer server
Tommy:
- Raket sprite
- Achtergrond
Geert:
- Collision detection fixen, schuine tiles op lopen
------------------------------------------------------------------------------------------------
Er staat collision detection fixen tussen omdat ons character om de een of andere reden vast blijft zitten in een muur en dat kan natuurlijk niet zo blijven!
Met deze takenlijst weet iedereen wat hij moet doen en gaat iedereen er mee aan de slag. Als we tegen problemen aanlopen kunnen we dat melden in de SCRUM meetings die wij dan hebben. Dan hopen we dat we de problemen samen wel op kunnen lossen.
Onze engine is gebaseerd op een practicum die we hebben gedaan. Het spel dat we daar moesten aanpassen was een platformer genaamd TickTick. Daar hebben we enorm veel handige methoden geleerd die we nu ook weer kunnen toepassen. Maar bij een nieuw project komen natuurlijk ook allemaal nieuwe uitdagingen kijken. Zo is Menno hard bezig geweest met het maken van een server die we kunnen gebruiken voor online multiplayer. Verder is er ook nog een workshop geweest van Abbey Games waarin zij ons geleerd hebben met particles te werken. Deze technieken willen we graag toepassen op ons spel zodat het net even wat mooier lijkt. Jan heeft zich als vrijwilliger aangemeld om bezig te gaan met het maken van mooie particle systemen.
In de week van 16 december ligt er ook een midtermpresentatie op de planning. Het is daar de bedoeling dat we onze mede-developers op de hoogte stellen van onze voortgang en onze komende ideeën. Wij moeten ons dus binnenkort ook gaan voorbereiden op de presentatie van ons project.
Ook moeten we ons later gaan bezighouden met het maken van muziek en sound effects voor onze game. Het is ons streven om zo veel mogelijk zelf te doen. We zijn dus niet van plan bestaande muziek te gebruiken. In plaats daarvan gaan we onze eigen muzikaliteit gebruiken om een vette soundtrack te maken die straks onder ons spel komt te staan.
Het is uiteindelijk natuurlijk ook de bedoeling dat we ons spel gaan promoten en mooie box art gaan maken. Wanneer we een goed werkende game hebben is het tijd om bijvoorbeeld een reclamefilmpje te gaan maken, of posters of iets dergelijks. Want om een game te kunnen verkopen moet hij niet alleen goed en leuk zijn, hij moet ook goed gepromoot worden.
Dit was even een korte blik op wat er allemaal achter de schermen gebeurt bij het maken van een game. Wij zullen jullie zo veel mogelijk up-to-date houden over alle vorderingen binnen ons project. Zodra we nieuwe screenshots hebben van ons spel zullen ze hier als eerste verschijnen!
In de week van 16 december ligt er ook een midtermpresentatie op de planning. Het is daar de bedoeling dat we onze mede-developers op de hoogte stellen van onze voortgang en onze komende ideeën. Wij moeten ons dus binnenkort ook gaan voorbereiden op de presentatie van ons project.
Ook moeten we ons later gaan bezighouden met het maken van muziek en sound effects voor onze game. Het is ons streven om zo veel mogelijk zelf te doen. We zijn dus niet van plan bestaande muziek te gebruiken. In plaats daarvan gaan we onze eigen muzikaliteit gebruiken om een vette soundtrack te maken die straks onder ons spel komt te staan.
Het is uiteindelijk natuurlijk ook de bedoeling dat we ons spel gaan promoten en mooie box art gaan maken. Wanneer we een goed werkende game hebben is het tijd om bijvoorbeeld een reclamefilmpje te gaan maken, of posters of iets dergelijks. Want om een game te kunnen verkopen moet hij niet alleen goed en leuk zijn, hij moet ook goed gepromoot worden.
Dit was even een korte blik op wat er allemaal achter de schermen gebeurt bij het maken van een game. Wij zullen jullie zo veel mogelijk up-to-date houden over alle vorderingen binnen ons project. Zodra we nieuwe screenshots hebben van ons spel zullen ze hier als eerste verschijnen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten